Copii și adolescenți

Fiecare copil este unic și valoros.

Cabinetul de Psihologie Diana Moraru autorizat de Colegiul Psihologilor din Romania, COD 10B2134 pune la dispoziție un set de instrumente, teste și chestionare psihologice validate științific și etalonate pe populația românească pentru evaluarea clinică a copiilor, adolescenților și adulților.

Serviciile de evaluare clinică psihologică și psihoterapie oferite în cadrul Cabinetului de Psihologie cuprind următoarele categorii:

  • Copii mici (0 – 3 ani),
  • Copii preșcolari (3 – 6 ani),
  • Copii școlari și adolescenți (6 – 18 ani),
  • Tineri (+ 18 ani).

Evaluarea psihologică vizează potențialul maxim al copilului și presupune un proces complex, continuu și dinamic de cunoaștere cantitativă și calitativă a particularităților dezvoltării copilului sau adolescentului.

În etapa de testare – evaluare sunt folosite instrumente psihometrice consacrate ale căror rezultate sunt coroborate cu informații relevante privind anamneza persoanei evaluate (istoricul de viață și istoricul emoțional, statusul medical, dialogurile cu părinții precum și colaborarea cu educatorii acolo unde este cazul).

Cabinetul de Psihologie – Diana Moraru oferă serviciul de evaluare psihologică clinică a copilului cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale (CES). Evaluarea psihologică a copiilor cu deficiențe propriu zise și/sau cu dificultăți de învățare presupune desfășurarea unui proces etapizat în care se urmărește atât analiza situației copilului în contextul familial, cât și evaluarea capacităților reale și a potențialului său psihic în vederea stabilirii prezenței cerințelor educaționale speciale.

  • Teste și chestionare de screening psihiatric pe categorii de vârstă (copii, preadolescenți, adolescenți, adulți).
  • Instrumente de evaluare a nivelului de dezvoltare (în vederea detectării potențialelor probleme de dezvoltare ale copiilor).
  • Teste de măsurare a coeficientului de inteligență IQ, cât și a inteligențe emoționale.
  • Instrumente de testare și evaluare a copilului cu dizabilități sau cerințe educaționale speciale.

Proiectul de testare – evaluare – diagnosticare – intervenție personalizată presupune parcurgerea următoarelor etape:

  • Analiza situației copilului în contextul familial,
  • Evaluarea globală a capacităților reale ale copilului, precum și a potențialului său de dezvoltare .
  • Elaborarea unui plan de intervenție personalizat în baza diagnosticului și a prognosticului în raport cu gradul deficienței.
  • Reevaluarea dinamică și periodică a copilului în colaborare cu părinții și educatorii.

Lista testelor și instrumetelor clinice consacrate, validate științific și adaptate pe populația românească poate fi consultată aici.